Två döner, en öl och volleyboll

Så såg min eftermiddag ut mer eller mindre. Efter ett antal föreläsningar med härliga delvis helskäggiga doktors-professorer som snackar engelska med en mysig tysk dialekt och som zickzackar mellan stolar och bord för att intervjua vettskrämda studenter med sina mikrofoner kom eftermiddagen.

Vanligtvis är jag av den ekonomiska naturen och gillar att laga storkok men nu har det varit en del annat så igår blev det matsalskäk till lunch; på drygt 20 minuter turbo-åt jag en enorm portion “eldig” svampgryta med paprika och couscous med tillhörande limeyoghurt ?! Egendomlig kombination och faktiskt inte nämnvärt gott. Nåväl; sidospår…

Eftermiddagen kom och jag var i behov av nytt hårvax. Tidsbulimiker som jag – hör och häpna – faktiskt är gjorde jag med enkel överslagsräkning kalkulationen att matlagning inte skulle hinnas med. Döner kebab-ståndet kallade. 3,50 euro senare får man ett stort kvarts cirkulärt grillat dubbelbröd med kalvkebab och tillbehör.

När ärendena på stan bockats av och jag precis ska in för att ladda om, kommer självklart Herr Hoffmann och vill ha hjälp med att bära några vansinnigt tunga och dammiga lådor. Vad gör man inte för den goda relationen med sin hyresvärd.

Nu får jag ett samtal från vår bulgariska polare Todor som undrar om jag ska hänga på lite volleyboll. Och självklart skulle jag det. Efter några timmars gött spel och nya bekantskaper dyker en f.d., numera skadad volleybollsnubbe upp med en back flasköl. Först tänkte jag; “nu skojar du”. Men han påstod att det är den bästa isotoniska sportdrycken efter träning (bortsett från alkoholen) haha! Whatever! Uppfriskande indeed. Denna sköna, soliga dag rundades av med ännu en döner med Todor och Thomas.

Mit freundlichen Gruessen, Simmi

~ by deutscheleute on March 19, 2013.

Leave a comment