Rödbrända

idag har det varit den första riktigt starka soldagen. Och som gammal svensk tradition bjuder så har vi alla hållit oss utomhus så mycket som bara möjligt. Till följd av detta ser nu både jag och Sandra lätt blodsprängda ut på vissa delar. Vi är båda röda om armarna medan min näsa verkade klara sig bättre än Sandras som tur är =) 

Idag hade jag en halv lektion från 12.50 – 13.45 men spenderade totalt tre timmar utöver det på gräsmattan utanför matsalen där vi reserverat en plats genom att köra bort övriga intressenter genom att vifta med pinnar och kalla dem okvädingsord. 

Har jag nämnt att varken Sandra eller Simon direkt är några popkulturella referensfenomen? Vi har inte sett samma filmer, tv-serier, tidningsklipp eller läst samma böcker eller så. Inte heller Janna har någon vidare stenkoll på det här. Eller Hanze. Som tur är har Todor det, den evigt leende bulgaren. Tillsammans har vi därför förpestat soltimmarna med referenser från South Park, Sagan om ringen, How high, Top Gun m.m…

Om två dagar ska jag tyvärr hålla mej inne från allt vad sol heter, då fyller jag nämligen ut bläcksamlingen på kroppen. Det här kommer bli intressant ur flera perspektiv. Själva motivet kommer nog bli riktigt fett, dessutom har jag valt en placeringen som borgar för en stor dos smärta. Jag antar att det är läge att exakt hur lite man jag är och hur mycket mus jag är.

 

Vi kanske hörs igen,

// König Karl

~ by deutscheleute on April 24, 2013.

Leave a comment